گریل استخر چیست؟ چه کاربردی دارد؟

گریل استخری
گریل استخری

گریل استخر چیست؟

گاتر خان

گریل استخری در پیرامون استخر‌ها‌ و جکوزی ها برای جمع‌ آوری آب سر ریز شده‌ از استخر بهره برداری می شود. این گریل ها معمولا جنس پی وی سی یا پلی پروپیلن می باشد و با توجه به اندازه استخر از گریل استخری با عرض های گوناگون بکارگیری می شود‌. در زمان قدیم آبراه زیر گریل استخر‌ را با سنگ میساختند هر چند اکنون آبراه های پیش ساخته‌ با عمق‌های‌ متفاوت موجود‌ است که ویژه گریل استخری می باشد. از مزایای‌ استفاده از گریل استخری با کانال پیش ساخته‌ میتوان به اضافه شدن طول عمر‌ گریل، نصب فوری و آسان ، آب بندی کامل ، زیبایی و مقاومت زیاد اشاره‌ داشت .

گریل استخر:

گریل استخری استیل و گریل های UPVC از استقامت بالاتری در مقابل به گریلهای ABS یا PP برخوردارند. گریلهای استیل قابلیت رنگپذیری را نیز‌ دارند که می شود با سرامیک‌ کف آن ها را همرنگ‌ ساخت . به اضافه اینکه در صورتی که سایز کانال دور استخر استاندارد‌ نباشد، می شود گریل استیل را در عرض دلخواه تولید نمود. البته‌ مورد توجه داشته باشید که هزینه ی گریل های سفارشی استیل‌ حتی تا 10 برابر‌ گریل های پلاستیکی پیش‌ ساخته‌ بیشتر است‌ . در موارد خاص‌ که ضرورت به یک مدل‌سازی شیک برای استخر‌ داشته باشیم ، از گریل های استیل‌ استفاده می شود .

مدل استخری ABS

گریل مدل پلی پروپیلن (PP)

مدل استخری UPVC

بکارگیری از گریل استخری:

انواع گریل استخر‌ در بازار موجود‌ می باشد که با توجه به احتیاج پروژه‌ از بین آن ها گریل مورد‌ نظرمان را انتخاب می کنیم. گریل ها می توانند از مواردی همچون جنس ، ابعاد ، شکل‌ ظاهری آن ، بهره برداری از آن و … طبقه‌ بندی شوند . گریل های استخری می‌توانند با یا بدون گاتر پیش ساخته‌ مورد‌ بهره برداری قرار گیرند. مورد دیگر این که از مدل های صنعتی یا گریل های فلزی می شود در جا هایی نظیر پارکینگ هم استفاده‌ کرد . البته باید مورد توجه قرار دهید که در مواردی که بخواهیم از گریل در فضایی استفاده کنیم که احتمال‌ عبور خودرو وجود دارد حتماً باید گریل را همراه با کانال‌ سوی تهیه و مورد بهره برداری قرار دهیم . در این حالت گریل ها به بدنه‌ ی آبراه توسط پیچ‌ و لاکینگ فیکس می شوند و همین موضوع از لطمه دیدن‌ گریل یا سنگ اطراف آن در اثر‌ ضربه و تردد خودرو ، جلوگیری می‌کند‌ .

گریل استخری

کاربرد های گریل استخر

  1. جلوگیری از لیز خوردن افراد
  2. تمیز کردن و رسیدگی آسان
  3. مواد به کار رفته غیر سمی و ایمن است.
  4. در برابر مواد شیمیایی واکنش نشان نمی دهد.
  5. رنگ ماندگار، ضخامت و ابعاد مناسب
  6. به جلا دهنده و رنگ نیازی ندارد.

نحوه کارکرد گریل

گاتر فلزی استخری

در هنگام‌ طراحی‌ استخر‌ ، در حواشی استخر کانالی حفاری می‌شود‌ که در آن مخزن‌ تعادل جای‌گذاری می‌شود . مخزن‌ تعادل‌ در پایین سطح‌ استخر‌ قرار دارد . این مخزن‌ تعادل‌ از جنس بتن یا پلاستیک آماده می‌شود که آن‌ را گاتر می‌نامند. گاتر قادر‌ به نگه‌داری‌ تا 15 درصد از حجم‌ کل آب استخر بوده است. آب‌های سطحی‌ و مواد آلوده‌ کننده از گریل وارد گاتر شده و بعد به ابزار فیلتراسیون استخر‌ هدایت می‌شوند . پس از تصفیه آب توسط کفشور یا اسکیمر به داخل استخر‌ می رود. در بعضی از گریل ‌ها آب دوباره از طریق‌ پمپاژ وارد استخر‌ می‌شود .

مزایای‌ استفاده از گریل در استخر‌ها‌

  • جلوگیری از تشکیل موج‌
  • سرعت در تصفیه و کیفیت‌ بالا
  • امنیت

گریل استخری

شکل گریل های استخری:

در زمان ساخت‌ استخر‌ها‌ فاکتورهای بسیاری در طراحی نقش دارند. منتها ایجاد امنیت نیز یکی از مهمترین نکات در تاسیس استخر‌ است. سطح خیس‌ کنار‌ استخر‌ها‌ سبب لغزیدن خواهد شد به همین دلیل با انتصاب گریل استخر‌ در اندازه‌ لازم‌ از این مشکل‌ جلوگیری می گردد . از دیگر ویژگی های این کالا میتوان به استقامت آن، استوار بودن در برابر‌ لیز خوردن اشخاص ، راحت تمیز شدن‌ و تنوع‌ در رنگ های این کالا اشاره‌ کرد.

در استخرهای پر ازدحام یا استخرهای ویژه مسابقات به موجب تحرک زیاد اشخاص ، سطح‌ آب دچار‌ تلاطم‌ شده‌ و ایجاد‌ موج می‌کند‌ . این موج‌ها می‌توانند در سرعت شناگران موثر باشند ولی در استخر‌هایی‌ که از گریل بهره برداری می‌کنند موج‌ها به وسیله آن دفع‌ شده و از تشکیل آن جلوگیری می‌شود . فرآیند پاکسازی آب استخر‌ در استخر‌هایی‌ که از این قطعه در سیستم‌ فیلتراسیون آب خود بهره می‌گیرند با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتری انجام می گردد. این محصول علاوه‌ بر نقش‌ داشتن در بهتر شدن وضعیت کیفی آب در حفظ امنیت‌ شناگران در زمان ورود‌ و خروج‌ به داخل‌ استخر‌ نیز اثر گذار می باشد . این قطعه می‌تواند از لغزیدن و افتادن شناگران به‌ویژه کودکان پیشگیری کند‌ .

سوالات متداول

گریل استخر چه کاربردی دارد؟

گریل استخری در پیرامون استخر‌ها‌ و جکوزی ها برای جمع‌ آوری آب سر ریز شده‌ از استخر بهره برداری می شود. گ

جنس گریل استخر از چیست؟

این گریل ها معمولا جنس پی وی سی یا پلی پروپیلن می باشد و با توجه به اندازه استخر از گریل استخری با عرض های گوناگون بکارگیری می شود‌.

گریل استخری استیل چه ویژگی هایی دارد؟

گریل استخری استیل استقامت بالاتری در مقابل به گریلهای ABS یا PP برخوردارند. گریلهای استیل قابلیت رنگپذیری را نیز‌ دارند که می شود با سرامیک‌ کف آن ها را همرنگ‌ ساخت . به اضافه اینکه در صورتی که سایز کانال دور استخر استاندارد‌ نباشد، می شود گریل استیل را در عرض دلخواه تولید نمود.

گریل استخر به چه شکل کار میکند؟

در هنگام‌ طراحی‌ استخر‌ ، در حواشی استخر کانالی حفاری می‌شود‌ که در آن مخزن‌ تعادل جای‌گذاری می‌شود . مخزن‌ تعادل‌ در پایین سطح‌ استخر‌ قرار دارد . این مخزن‌ تعادل‌ از جنس بتن یا پلاستیک آماده می‌شود که آن‌ را گاتر می‌نامند. گاتر قادر‌ به نگه‌داری‌ تا 15 درصد از حجم‌ کل آب استخر بوده است. آب‌های سطحی‌ و مواد آلوده‌ کننده از گریل وارد گاتر شده و بعد به ابزار فیلتراسیون استخر‌ هدایت می‌شوند . پس از تصفیه آب توسط کفشور یا اسکیمر به داخل استخر‌ می رود. در بعضی از گریل ‌ها آب دوباره از طریق‌ پمپاژ وارد استخر‌ می‌شود .

چرا باید در استخر از گریل استخر استفاده کنیم؟

ایجاد امنیت نیز یکی از مهمترین نکات در تاسیس استخر‌ است. سطح خیس‌ کنار‌ استخر‌ها‌ سبب لغزیدن خواهد شد به همین دلیل با انتصاب گریل استخر‌ در اندازه‌ لازم‌ از این مشکل‌ جلوگیری می گردد . از دیگر ویژگی های این کالا میتوان به استقامت آن، استوار بودن در برابر‌ لیز خوردن اشخاص ، راحت تمیز شدن‌ و تنوع‌ در رنگ های این کالا اشاره‌ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید