کفشور چیست؟ چرا باید از آن استفاده کنیم؟

کفشور

در اصل کفشور یک واسطه میان‌ کف بخش های مختلف‌ خانه شما با راه‌ آب‌‌های‌ فاضلاب بوده است. این محصول مدل های متفاوتی دارند. در ادامه به شرح نمونه های متنوع آن ها میپردازیم. دو برتری اصلی که کفشور‌های‌ نوین دارند در بخش مزایای‌ کفشورها مطرح‌ می شود‌. و در مورد‌ جنس های مختلف‌ آن ها نکاتی ذکر شده است.

کفشور خطی سرح سرامیک سفید
کفشور خطی سرح سرامیک سفید
کفشور خطی طرح کاشی ریز
کفشور خطی طرح کاشی ریز

جنس های گوناگون کفشور

طرح های اولیه‌ کفشور پلاستیکی‌ بودند. و سال ها فقط‌ طرح هایی از جنس پلاستیک در بازار‌ وجود داشت. پس از گذشت‌ چند سال پای دکوراسیون داخلی‌ به حمام‌ و سرویس‌های‌ بهداشتی‌ هم کشیده‌ شد. که ثمره آن کفشورهای جنس استیل‌ بودند. کفشورهای استیل‌ به علت استقامت در مقابل ماده‌های اسیدی و شوینده ها مناسب ترین جانشین برای کفشور‌های‌ از جنس پلاستیک می باشند. از نگرش ظاهر زیبا هم از کفشورهای از جنس پلاستیک زیبا تر هستند.


انواع کفشورها را با دقت به شکل و فرم ظاهری‌ طبقه‌ بندی می کنند که در هر گروه کلی‌ طرح‌ و مدل مختلف برای تمام سیلقه ها وجود دارد‌. که عبارتند از :

  1. کفشورهای مربعی
  2. کفشورهای خطی‌

در ادامه با توضیحات این دو کفشور همراه باشید.

کفشور مربعی

یکی از شکل های کفشورها، مدل مربعی می باشد. که در کف خانه‌ها و آشپزخانه ها بهره برداری می شود. اکثراً اشخاص از نوع‌ ساده‌ آن مصرف می‌کنند ولی شکل های دیگری هم از این کفشور همانند سرامیکی ، استیل‌ ، پلاستیکی‌ و… هم در بازار موجود است.

درین خطی استیل
درین خطی استیل

کفشور خطی‌

کفشورهای خطی‌ با دقت به شکل های کفشورهای دیگر مدرن‌ تر می باشند. ابتدا طرح فلزی آن ها به بازار‌ آمد، این طرح های زیادتری در کنار‌ استخر‌ها‌، حیاط‌ها‌ و در برخی حمام‌های‌ شیک بهره برداری می شوند.

کفشور در چه جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

در منزل های مسکونی‌ برای بیرون‌ رفتن آب استفاده می شود. که در شستشو‌ یا کاربرد‌های‌ دیگر از آن ها بکارگیری می شود. در نخست این نقاط‌ بایستی در کف باشد‌ تا فاضلاب را به سوی لوله رایزور رهنمایی کند‌. نقش کفشورها، همان دریچه‌ای است که ورودی‌ فاضلاب به لوله فاضلاب را برعهده دارد‌. با پیشرفت‌ دانش امروزی‌ و تولیدات متفاوتی که وارد بازار‌ شده‌ است‌ و امروزه طرح های بسیاری از گونه‌های کفشور را میتوان در بازار‌ مشاهده کرد .

کفشور درین خطی درپوش استیل مشبک

ویژگی های بکارگیری از کفشور :

  • به دلیل داشتن یک گردنی چند سانتی‌ از ورود آب به قسمت های زیری سرامیک جلوگیری می کند که از نم زدگی اطراف‌ لوله ممانعت می نماید.
  • با داشتن یک توری در راه خروجی‌ آب به لوله فاضلاب ، مانع‌ از ورود‌ زباله و انسداد راه فاضلاب می‌شود‌ .
کفشور خطی سرامیک
کفشور پلاستیکی با درپوش گالوانیزه
  • همان‌ شکل که می‌دانید ، کلیه لوله‌های فاضلاب موجود‌ در منزل مستقیما با فاضلاب شهری‌ در رابطه می باشند. فاضلاب شهری‌ جایگاه مناسبی برای ورود‌ حیوانات‌ موذی‌ مثل سوسک و موش شده که کفشور از وارد شدن آن‌ ها به درون منزل پیشگیری می‌کند‌ .
  • کفشور سبب زیبارو تر گشتن کف منزل می گردد . وجود یک سوراخ‌ در کف منزل آنقدر قشنگ به نظر‌ نمی رسد . به این دلیل استفاده از آن به زیبایی‌ کف کمک‌ می‌کند‌
کفشور خطی سنگ خور
کفشور خطی طرح سنگ
کفشور خطی طرح سنگ

کفشورهای سوپاپ دار 


در کفشورهای جدید‌ یک سوپاپ در آن ها تجهیز کرده اند که امتیاز خیلی مهمی در مقابل به کفشورهای قدیمی‌ پیدا‌ کرده است‌. وظیفه این سوپاپ به این شکل می باشد که سوپاپ مدام بسته‌ است‌ و تنها وقتی که وزن‌ آب برای خالی کردن روی آن قرار می‌گیرد‌ باز خواهد شد. این خصوصیت اصلی در کفشورهای سوپاپ دار موجب‌ شده که بوی‌ ناپسند فاضلاب به هیچ‌ وجه راهی‌ به بیرون‌ پیدا‌ نکند. به اضافه اینکه راه‌ اصلی‌ ورود‌ حشرات به منزل را می بندد و نفوذ حشرات به خانه شما همواره بسته خواهد شد.

چند مساله مهم که پیش از خرید‌ کفشور بایستی بدانید:

  • زمان انتخاب‌ کفشور برای خانه خود‌ حتما به ابعاد و مدل آن توجه نمایید که با کفپوش‌های خانه شما همخوانی داشته باشد‌ و ظاهری‌ بی‌ تناسب خلق نکند .
  • به مقدار آبی که قرار است‌ از راه دریچه‌ کفشور خالی گردد دقت‌ نمایید. برای نمونه انتخاب‌ این محصول برای حمام‌ که مقدار فراوانی آب بایستی از دریچه‌ کفشور خالی گردد بهتر‌ است‌ از میان انواع‌ کفشور ، کفشور خطی‌ را برگزینید
  • در صورتی‌ که هدف تهیه‌ کفشور برای مکان های باز مثل پارکینگ یا حیاط‌ را دارید و کفشورها در معرض‌ پرتو مستقیم‌ نور‌ آفتاب هستند‌ ، مناسب تر می باشد. از خرید کفشورهای از جنس پلاستیک اجتناب کنید‌
  • چنانچه قصد‌ تهیه‌ کفشور برای مکان‌‌هایی‌ را دارید که محتمل است‌ حجم‌ زیادی‌ شن ، ماسه‌ یا زباله‌ همراه آب به درون دریچه‌ آن رهنمایی گردد ، بهتر‌ است‌ در میان گونه‌های کفشور از مدل پارکینگی بهره برداری نمایید .
  • چنانچه کمبود هزینه ندارید و تصمیم دارید تا حمام‌ و دستشویی‌ خانه خود‌تان را بی‌ نقص و عیب طراحی‌ نمایید از کفشورهای سرامیک‌ خور‌ برای این قسمت ها استفاده‌ نمایید .

قیمت‌ کفشور

کفشور درین خطی درپوش استیل مشبک
کفشور مناسب سرویس بهداشتی

کفشور یکی از کاربردی‌ ترین ابزار سرویس‌ بهداشتی‌ و حمام‌ و… در منزل ها بوده است. ولی به شکل کلی‌ قیمت‌ آن برپایه مدل طراحی‌، جنس استیل‌ استفاده‌ شده در آن و سایز کفشور ، مدل‌ و طراحی‌ محصول ارتباط کامل خواهد داشت. در واقعیت کفشورهای جدید یک دریچه‌ از جنس آلیاژ استیل‌ و یا برنج‌ می ­باشند که در کف حمام‌‌ها‌ ، آشپزخانه‌ها ، پشت‌بام‌ها و یا کف پارکینگ منزل ها برپا می­شوند. برای راهنمایی کردن‌ آب جمع‌ شده‌ در کف مکان به لوله‌های خروجی‌ فاضلاب بکار می روند‌.

با توجه به این که گفته‌ شد قیمت‌ کفشور بسته‌ به جنس و مدل‌ و آن می‌تواند متغیر خواهد بود. اما‌ به طور‌ کل کفشورهای عادی پلاستیکی‌ از قیمت‌ 12 هزار‌ تومان‌ شروع‌ شده و تا قیمت‌ 150 هزار‌ تومان‌ ادامه‌ پیدا‌ می­کند. گفتنی است‌ که کفشورهایی با قیمت‌ بالاتر‌ از‌ نمونه‌های استیل‌ ، برنج‌ یا چدن‌ است‌ که با مدل‌های‌ خطی‌ ، پوششی و یا کفشورهای سرامیک‌ خور‌ ساخته‌شده‌اند. برای دیدن قیمت های دیگر این محصول و سفارش به بخش محصولات خان گاتر مراجعه فرمایید.

سوالات متداول

کفشور چیست؟

در اصل کفشور یک واسطه میان‌ کف بخش های مختلف‌ خانه شما با راه‌ آب‌‌های‌ فاضلاب بوده است.

نقش آن چیست؟

نقش کفشورها، همان دریچه‌ای است که ورودی‌ فاضلاب به لوله فاضلاب را برعهده دارد‌

چرا باید از کفشورهای استفاده کنیم؟

نیاز وجود کفشورها در بخش هایی از منزل که احتیاج به شستشوی آن‌ ها داریم و قادر به مصرف از آب در این نقاط به علت کاربری‌های گوناگون وجود خواهد داشت ، احساس‌ می گردد.

طرح این محصولات چگونه پیشرفت کردند؟

طرح های اولیه‌ کفشور پلاستیکی‌ بودند. و سال ها فقط‌ طرح هایی از جنس پلاستیک در بازار‌ وجود داشت. پس از گذشت‌ چند سال پای دکوراسیون داخلی‌ به حمام‌ و سرویس‌های‌ بهداشتی‌ هم کشیده‌ شد. که ثمره آن کفشورهای جنس استیل‌ بودند.

کاربرد کفشور مدل مربعی چیست؟

در کف خانه‌ها و آشپزخانه ها بهره برداری می شود. اکثراً اشخاص از نوع‌ ساده‌ آن مصرف می‌کنند ولی شکل های دیگری هم از این محصول همانند سرامیکی ، استیل‌ ، پلاستیکی‌ و… هم در بازار موجود است.

چگونه از کفشورها استفاده می کنند؟

در منزل های مسکونی‌ برای بیرون‌ رفتن آب استفاده می شود. که در شستشو‌ یا کاربرد‌های‌ دیگر از آن ها بکارگیری می شود. در نخست این نقاط‌ بایستی در کف باشد‌ تا فاضلاب را به سوی لوله رایزور رهنمایی کند‌.

قیمت کفشور چقدر است؟

کفشور یکی از کاربردی‌ ترین ابزار سرویس‌ بهداشتی‌ و حمام‌ و… در منزل ها بوده است. ولی به شکل کلی‌ قیمت‌ آن برپایه مدل طراحی‌، جنس استیل‌ استفاده‌ شده در آن و سایز کفشور ، مدل‌ و طراحی‌ محصول ارتباط کامل خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید