چگونه از شر یخ زدگی گاتر خلاص شویم؟

یخ ها ممکن است زیبا باشند، اما می‌توانند گاتر ها را بشکنند، زونا را شل کنند و باعث شوند که آب به خانه شما برگردد. این راه‌حل‌های سریع برای خلاص از شر یخ زدگی گاتر، تعمیر طولانی مدت و نکات پیشگیری را بیاموزید. یخ‌های آویزان شده در امتداد لبه بام خانه شما ممکن است زیبا به نظر برسند، اما باعث دردسر می‌شوند. این به این دلیل است که همان شرایطی که به یخ‌ها اجازه تشکیل می‌دهد (سقف‌های پوشیده از برف و هوای یخ‌زده) و همچنین به سدهای یخی منتهی می‌شوند. برآمدگی‌های ضخیم یخ جامد که در امتداد بام‌ها جمع می‌شوند.

یخ زدگی گاتر

یخ زدگی گاتر می توانند گاترها را بشکنند، زونا را شل کنند و باعث شوند که آب به داخل خانه شما بریزد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، نتایجی همچون رنگ پوست کنده، کف تاب خورده، سقف های لکه‌دار و آویزان برای شما خواهد داشت.

ناگفته نماند عایق خیس در اتاق زیر شیروانی، که ارزش R را از دست می‌دهد و به آهن‌ربایی برای کپک  تبدیل می‌شود. اگر می‌خواهید چگونه یک سد یخ را بر روی سقف خود تعمیر کنید، در اینجا نحوه جلوگیری از آن ها یا حذف آن ها در صورتی که قبلاً تشکیل شده‌اند آورده شده است. 

چگونه از یخ زدگی گاتر جلوگیری کنیم؟

از کابل‌های گرم کن استفاده کنید:

کابل‌های گرم شده که با گیره‌هایی در امتداد لبه سقف به صورت زیگزاگ وصل شده‌اند، از یخ زدگی گاتر که زونا را بلند می‌کنند و باعث نشتی می‌شوند، جلوگیری می‌کند. این راه‌حل به شما‌ امکان می‌دهد دمای سقف خود را با گرم کردن آن از بیرون به جای دمیدن در هوای سرد از داخل یکسان کنید (همانطور که در ادامه در «رفع سریع» ذکر می‌کنیم). فقط مطمئن شوید که کابل‌ها را قبل از هوای بد نصب کنید.

چگونه به سرعت از شر یخ زدگی گاتر خلاص شویم؟

یخ زدگی گاتر

با دمیدن در هوای سرد

زدن یخ زدگی گاتر با چکش، اسکنه یا بیل برای سقف شما مضر است و برای شما خطرناک است. و ریختن نمک روی آن ها بیشتر از یخ به ساخته شما آسیب می‌رساند. به جز دمیدن برای هوای گرم، در اینجا اقداماتی را برای توقف توصیه می‌کنیم. یک فن جعبه ای را به اتاق زیر شیروانی ببرید و آن را به سمت زیر سقف که در آن آب به طور فعال به داخل نشت می‌کند، نشانه بگیرید. این دوز هدفمند هوای سرد، آب را در مسیرهای خود منجمد می‌کند. تام سیلوا، پیمانکار عمومی TOH، می‌گوید: با این کار شما در عرض چند دقیقه نشت را متوقف خواهید کرد.

با چنگک زدن

در حالی که با خیال راحت روی زمین ایستاده اید، با یک چنگک سقفی آلومینیومی دسته بلند برف را بردارید. چنگک با چرخ، مانند آنچه در اینجا نشان داده شده است، بلافاصله دمای بیرونی سقف شما را بدون آسیب رساندن به زونا تغییر می دهد.

روش های یخ زدایی گاتر

همچنین می توانید پس از تشکیل یخ زدگی گاتر با جوراب شلواری آسیب را کم کنید! جوراب شلواری دور ریخته شده را با یک ذوب یخ کلرید کلسیم پر کنید. شلنگ را روی سقف قرار دهید تا از سد یخ عبور کند و از گاتر خارج شود. در صورت لزوم، از یک چنگک دسته بلند باغچه یا بیل زدن استفاده کنید تا آن را در موقعیت خود قرار دهید. کلرید کلسیم در نهایت از طریق برف و یخ ذوب می شود و کانالی برای جریان آب به داخل ناودان ها یا از پشت بام ایجاد می کند. در مرحله بعد، لیستی از اصلاحات طولانی مدت که به شما کمک می کند تا برای همیشه از شر یخ زدگی گاتر خلاص شوید. در اصل خلاص شدن از شر یخ ساده است: فقط دمای کل سقف را در همان دما نگه دارید. شما این کار را با افزایش تهویه، افزودن عایق، و جلوگیری از نشت هوای احتمالی که ممکن است سطح زیرین سقف را گرم کند، انجام می دهید.

گرفتگی گاتر پشت بام

مراقبت و جلوگیری از یخ زدگی گاتر

با مراقبت از نقاط مشکل رایج، که در اینجا به ترتیب اولویت فهرست شده اند، باید از زمستان های بدون یخ زدگی گاتر لذت ببرید و انرژی کمتری برای راه اندازی استفاده کنید:

02.

دریچه درپوش را ببندید:

یک دریچه زیر شیروانی بدون مهر و موم یا پنکه تمام خانه، یک دهانه بزرگ برای خروج گرما است. آنها را با کلاهک های بدون آب و هوا ساخته شده از تخته فوم فویل که با نوار آلومینیومی در کنار هم قرار گرفته اند، بپوشانید. اگزوز به بیرون. اطمینان حاصل کنید که مجراهای متصل به آشپزخانه، حمام و دریچه های خشک کن همگی از پشت بام یا دیوارها به بیرون منتهی می شوند، اما هرگز از طریق زیرانداز. عایق اضافه کنید عایق بیشتر در کف اتاق زیر شیروانی گرما را در جایی که به آن تعلق دارد حفظ می کند. برای اینکه بفهمید اتاق زیر شیروانی شما به چه مقدار عایق نیاز دارد، با بخش ساختمان محلی خود مشورت کنید. چراغ قوطی مهر و موم شده را نصب کنید. چراغ‌های فرو رفته به‌سبک قدیمی، انبوهی از گرما را منتشر می‌کنند و نمی‌توانند بدون ایجاد خطر آتش‌ سوزی عایق شوند. آن ها را با فیکسچرهای مهر و موم شده “IC” جایگزین کنید، که می توانند با عایق پوشانده شوند.

01.

تهویه لبه بام و ریج:

یک دریچه برآمدگی همراه با دریچه های زیرزمینی پیوسته هوای سرد را در زیر کل سقف به گردش در می آورد. هر دو دریچه های رج و زیرزمین باید دهانه های یکسانی داشته باشند و برای هر 300 فوت مربع کف اتاق زیر شیروانی حداقل 1 فوت مربع باز شوند. حفاظ ها را در لبه های بام قرار دهید تا مسیری روشن برای جریان هوا از دریچه های زیرزمینی حفظ شود.

ناودان گاتر سفید

6 راه های دیگر جلو گیری از یخ زدگی گاتر

  • دودکش به بیرون:

اطمینان حاصل کنید که مجراهای متصل به آشپزخانه، حمام و دریچه‌های خشک کن همگی از پشت بام یا دیوارها به بیرون منتهی می‌شوند، اما هرگز از طریق پایین خیر.

  • عایق اضافه کنید:

عایق بیشتر در کف اتاق زیر شیروانی گرما را در جایی که به آن تعلق دارد حفظ می‌کند. برای اینکه بفهمید اتاق زیر شیروانی شما به چه مقدار عایق نیاز دارد، با بخش ساختمان محلی خود مشورت کنید.

نصب ناودان نیمه گرد
نصب ناودان نیمه گرد
  • چراغ قوطی مهر و موم شده را نصب کنید:

چراغ‌های فرورفته به‌سبک قدیمی، انبوهی از گرما را منتشر می‌کنند و نمی‌توانند بدون ایجاد خطر آتش‌سوزی عایق شوند. آنها را با فیکسچرهای مهر و موم شده “IC” جایگزین کنید، که می‌توانند با عایق پوشانده شوند.

  • کانال‌ها را آب‌ بندی و عایق‌ بندی کنید:

ماستیک تقویت شده با الیاف را روی اتصالات کانال‌های HVAC و کانال‌های اگزوز پخش کنید. آنها را به طور کامل با فایبرگلاس روکش فویل R-5 یا R-6 بپوشانید.

گاتر پلاستیکی
گاتر پلاستیکی
  • نفوذ Caulk:

اطراف کابل‌های برق و لوله‌های هواکش را با یک درزگیر ضد آتش ببندید. همچنین به دنبال نقاطی باشید که نور از پایین به بالا می‌تابد یا عایق به دلیل آلودگی هوای عبوری سیاه شده است.

  • فلش در اطراف دودکش‌ها:

شکاف بین دودکش و قاب‌ خانه را با چشمک‌زن فولادی L شکل که با مهره‌های نشکن یک درز گیر ضد آتش در جای خود نگه داشته شده است، پر کنید. استفاده از فوم یا عایق اسپری کنسرو شده در برابر آتش ایمن نیست.

گرفتگی گاتر پشت بام
گاتر پلاستیکی
اندازه گیری گاتر

در اصل خلاص شدن از شر سدهای یخی ساده است. فقط دمای کل سقف را در همان دما نگه دارید. شما این کار را با افزایش تهویه، افزودن عایق، و جلوگیری از نشت هوای احتمالی که ممکن است سطح زیرین سقف را گرم کند، انجام می‌دهید.

گاتر هوم کرفت

آشنایی با حیات یک یخ زدگی در گاتر

درک نحوه تشکیل سدهای یخی در مرحله اول نیز به شما کمک می‌کند تا بهتر از آن ها جلوگیری یا رفع کنید. چرخه حیات یک سد یخی به شرح زیر است:

آشنایی با حیات یک سد یخی

تولد:

در اینجا شرایطی را که منجر به تشکیل یخ زدگی گاتر می‌شود. اول، گرما در اتاق زیر شیروانی جمع می‌شود و سقف را گرم می‌کند، به جز درب بام.

آشنایی با حیات یک یخ زدگی در گاتر

رشد:

در مرحله بعد، برف روی بام گرم آب می‌شود و سپس روی بام سرد یخ می‌زند.

آشنایی با حیات یک یخ زدگی در گاتر

بلوغ:

در نهایت، یخ در امتداد بام جمع می‌شود و سدی را تشکیل می‌دهد. آب مذاب از پشت بام گرم پشت آن بالا می‌رود، زیر زونا جریان می‌یابد و به داخل خانه می‌رود.

سوالات متداول

یخ زدگی گاتر سبب چه مشکلاتی می شود؟

یخ زدگی گاتر می توانند گاترها را بشکنند، زونا را شل کنند و باعث شوند که آب به داخل خانه شما بریزد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، نتایجی همچون رنگ پوست کنده، کف تاب خورده، سقف های لکه‌دار و آویزان برای شما خواهد داشت.

چگونه به سرعت از شر یخ زدگی گاتر خلاص شویم؟

زدن یخ زدگی گاتر با چکش، اسکنه یا بیل برای سقف شما مضر است و برای شما خطرناک است. و ریختن نمک روی آن ها بیشتر از یخ به ساخته شما آسیب می‌رساند.
یک فن جعبه ای را به اتاق زیر شیروانی ببرید و آن را به سمت زیر سقف که در آن آب به طور فعال به داخل نشت می‌کند، نشانه بگیرید. این دوز هدفمند هوای سرد، آب را در مسیرهای خود منجمد می‌کند.

جوراب شلواری چگونه باعث از بین بردن یخ زدگی می شود؟

جوراب شلواری را با یک ذوب یخ کلرید کلسیم پر کنید. شلنگ را روی سقف قرار دهید تا از سد یخ عبور کند و از گاتر خارج شود. در صورت لزوم، از بیل زدن استفاده کنید تا آن را در موقعیت خود قرار دهید. کلرید کلسیم در نهایت از طریق برف و یخ ذوب می شود و کانالی برای جریان آب به داخل ناودان ها یا از پشت بام ایجاد می کند.

چرخه حیات یک سد یخی به چه شکل است؟

تولد: در اینجا شرایطی را که منجر به تشکیل یخ زدگی گاتر می‌شود. اول، گرما در اتاق زیر شیروانی جمع می‌شود و سقف را گرم می‌کند، به جز درب بام.
رشد: در مرحله بعد، برف روی بام گرم آب می‌شود و سپس روی بام سرد یخ می‌زند.
بلوغ: در نهایت، یخ در امتداد بام جمع می‌شود و سدی را تشکیل می‌دهد. آب از پشت بام به داخل خانه می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید