چند راه برای تمیز نگهداشتن گاتر

تمیز نگهداشتن گاتر

چند راه برای تمیز نگهداشتن گاتر

قبل از اینکه برگ درختان بزرگ و بلند به طور جدی شروع به ریزش کنند، برای حفظ و پیشگیری از گرفتگی آبریزها و گاتر ها اقدام کنید. یکی از این راه ها که شما را کاملاً از انجام وظیفه تمیز کردن رها نمی‌کند، اما می‌تواند برای شما زمان بخرد و سبب تاخیر در گرفتگی گاتر شود. در ادامه به راه های مختلف پیشگیری و تمیز نگهداشتن گاتر اشاره کرده ایم.

تمیز نگهداشتن گاتر

کلاهک‌های مخصوص برای تمیز نگهداشتن گاتر

این کلاهک و محافظ چگونه کار می‌کنند؟ شبکه‌ای از وینیل، پلاستیک یا فلز در بالای گاتر قرار می‌گیرد و در حالی که برگ‌ها را بیرون نگه می‌دارد، اجازه ورود آب را می‌دهد. شما باید هر از گاهی زباله‌های انباشته شده را کنار بزنید تا از ریزش آب بر روی سطح گاتر جلوگیری کنید. این مدل سیستم‌های بدون درز و نصب‌شده‌ای نزدیک به ۵ دلار به ازای هر پا خطی شروع می‌شوند، در حالی که گزینه‌های DIY فوری که بیشتر قابل مشاهده هستند، از حدود ۳۳ سنت برای هر فوت شروع می‌شوند.

ناودان گاتر با درپوش برای جمع نشدن برگ

درج فوم

کارکرد درج فوم برای تمیز نگهداشتن گاتر چگونه است؟ فوم که به شکل گاترهای نیمه گرد یا K قرار می‌گیرد، برگ‌ها را مسدود می‌کند در حالی که آب از آن عبور می‌کند. این حفاظ‌های DIY اغلب در بخش‌های 4 فوتی هستند که به راحتی برای چرخاندن گوشه‌ها یا قرار گرفتن در اطراف چوب لباسی بریده می‌شوند. از آنجا که آنها در داخل گاتر لانه می‌کنند، از دید پنهان می‌مانند. شما باید در این نوع روش هم زباله و برگ درختان را به صورت منظم پاک کنید. هزینه این نوع روش از 1.75 تا 3.50 دلار می باشد.

هود های کششی سطحی

نحوه عملکرد هود های کششی سطحی به چه شکلی است؟ مانند مش، یک هود (نشان داده شده در بالا) در بالا قرار دارد. آب لبه گرد آن را دنبال می‌کند و به گاتر می‌ریزد، اگرچه باران‌های شدید می‌توانند آن را غرق کنند. برخی از هودها دارای گیره‌هایی هستند که برداشتن آن ها را برای بررسی گاتر آسان می‌کند. شما باید در این روش گاه به گاه برگ ها یا موادی که سبب گرفتگی می شود را تمیز کنید. هزینه این روش تمیز نگهداشتن گاتر از 15 دلار که یک فرد حرفه‌ای آن ها را نصب می‌کند، و از 2.50 دلار در صورتی که DIY باشد.

تمیز نگهداشتن گاتر
گاتر محافظ برگ
گاتر محافظ برگ
اندازه گیری گاتر
گاتر محافظ برگ

مرتب نگهداشتن گاتر

بالا رفتن از نردبان برای جدا کردن توده‌های برگ‌های کثیف و پوسیده، کار مورد علاقه هیچ‌کسی نیست.  با محافظ‌های ناودانی که از زباله‌های برگی جلوگیری می‌کنند، این کار بد را از فهرست کارهای پاییزی خود حذف کنید – در حالی که با خیال راحت روی زمین می‌مانید.

پرکننده های فوم

این درج ها به طور نامرئی در داخل ناودان ها قرار می گیرند.  رطوبت از طریق فوم متخلخل جریان می یابد، اما جامدات نمی توانند جمع شوند.  به دنبال پرکننده هایی با پوشش مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و گارانتی چند ساله باشید.

توری فولادی ضد زنگ ذرات ریز مانند شن زونا شل را فیلتر می کند.  پیچ‌های لبه‌دار پشتیبان به‌طور منظمی روی آن‌ها قرار می‌گیرد تا از افتادگی جلوگیری کند و در عین حال به‌طور محتاطانه از دید دور بماند.

استفاده از مش منحنی

آب و هوای بارانی نیاز به نگهبانان ناودانی دارد که می توانند در برابر باران بایستند.  برآمدگی های S شکل، کشش آب را برای مدیریت باران و رواناب شدید مختل می کنند.  نوارهای روی مورد تایید EPA از به وجود آمدن خزه و جلبک جلوگیری می کند.

دوباره گاتر را تمیز نکنید!

بسیاری از محصولات ادعا می‌کنند که از گرفتگی ناودان‌ها با ریزش بقایای درختان جلوگیری می‌کنند، اما تعداد کمی از آنها در طولانی‌مدت تحویل می‌دهند.  پس از بررسی و زندگی با گزینه‌های مختلف محافظ ناودان، در اینجا مواد و ساخت و سازهایی وجود دارد که بهترین عملکرد را پیدا کرده‌ایم.

1. استفاده از مش با جنس استیل

 فولاد ضد زنگ درجه 316 بدون زنگ زدگی در یک میکرومش با 30 یا 50 سوراخ در هر اینچ خطی بافته شده است، حتی تکه های کوچکی از برگ کاج و دانه های سقف شل را حذف می کند.  آب هنوز به راحتی از آن عبور می کند.  می تواند بارندگی نظری تا 150 اینچ در ساعت را تحمل کند.  در حالت ایده‌آل، توری به‌گونه‌ای قرار می‌گیرد که زباله‌ها فقط از بین بروند.

2. قاب آلومینیومی آنودایز شده

 بدون حمایت زمینه ای، میکرومش می تواند در طول زمان فرو رفته و زباله ها را جمع آوری کند.  در اینجا، یک شبکه آلومینیومی ضخیم یک پشتیبان سفت و دائمی برای صاف نگه داشتن مش فراهم می کند.  (شبکه های پلاستیکی به ناچار قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و می شکنند.) پوشش آنودایز شده به این معنی است که هیچ مشکلی از خوردگی بین فلزات مختلف وجود ندارد—مثلاً اگر آلومینیوم بدون آنودایز به یک ناودان مسی متصل شود، خورده می شود.  قاب به لبه جلوی ناودان با پیچ های ورق فلزی از جنس استیل متصل می شود.

۳. گیره فاسیا

 این گیره فاسی اختیاری امکان نصب بدون ایجاد مزاحمت در سقف را فراهم می کند.

سوالات متداول

کلاهک و محافظ چگونه کار می‌کنند؟

شبکه‌ای از وینیل، پلاستیک یا فلز در بالای گاتر قرار می‌گیرد و در حالی که برگ‌ها را بیرون نگه می‌دارد، اجازه ورود آب را می‌دهد. شما باید هر از گاهی زباله‌های انباشته شده را کنار بزنید تا از ریزش آب بر روی سطح گاتر جلوگیری کنید

کارکرد درج فوم برای تمیز نگهداشتن گاتر چگونه است؟

فوم که به شکل گاترهای نیمه گرد یا K قرار می‌گیرد، برگ‌ها را مسدود می‌کند در حالی که آب از آن عبور می‌کند. این حفاظ‌های DIY اغلب در بخش‌های 4 فوتی هستند که به راحتی برای چرخاندن گوشه‌ها یا قرار گرفتن در اطراف چوب لباسی بریده می‌شوند. از آنجا که آنها در داخل گاتر لانه می‌کنند، از دید پنهان می‌مانند. شما باید در این نوع روش هم زباله و برگ درختان را به صورت منظم پاک کنید. هزینه این نوع روش از 1.75 تا 3.50 دلار می باشد.

نحوه عملکرد هود های کششی سطحی به چه شکلی است؟

مانند مش، یک هود (نشان داده شده در بالا) در بالا قرار دارد. آب لبه گرد آن را دنبال می‌کند و به گاتر می‌ریزد، اگرچه باران‌های شدید می‌توانند آن را غرق کنند. برخی از هودها دارای گیره‌هایی هستند که برداشتن آن ها را برای بررسی گاتر آسان می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید