گاتر خروجی چیست؟ چگونه نصب می شود؟

گاتر خروجی
گاتر خروجی

آیا نیاز به اضافه کردن گاتر خروجی دارید؟ اتصال دهانه‌های پایین به لوله‌های زهکشی مدفون می‌تواند به خشک شدن زیرزمین مرطوب و چمن‌زار خیس کمک کند.  گاترها و گاترهای باران اولین گام کار آمد را در کنترل رواناب سقف ارائه می‌دهند.

گاتر خروجی

گاتر خروجی

اگر باران یا برف ذوب شده از پشت بام به اندازه کافی از خانه دور نشود، در مقابل دیوار پایه جمع می‌شود و به زیر زمین یا فضای داخل خانه شما نفوذ می‌کند. یکی از راه‌های مطمئن برای جلوگیری از چنین مشکلات مربوط به آب و گاتر، اتصال دهانه‌های خروجی گاتر به یک سری لوله‌های فاضلابی که دفن شده است و به دور از خانه منتهی می‌شوند.

لوله زهکشی که برای امتداد لوله‌های پایین استفاده می‌شود لوله پی وی سی Schedule 40 بدون سوراخ با قطر 4 اینچ است. برخی از مشاغل همچنین به لوله تخلیه انعطاف پذیر نیاز دارند که برای دور زدن موانع یا دنبال کردن زمین های ناهموار بسیار ارزشمند است. برای نصب، از آن برای مار کردن چند تخته سنگ بزرگ که نمی‌توانستیم بیرون بیاوریم، استفاده کردیم.

ناودان فلزی سبز

آنچه برای گاتر خروجی نیاز دارید:

همراه با لوله زهکشی، شما به مجموعه‌ای از زانویی PVC، اتصالات T، کوپلینگ‌ها، آداپتورها و سایر اتصالات تخصصی نیاز دارید که به شما امکان می‌دهد بخش‌های لوله را به هم متصل کنید. همچنین یک قوطی 16 اونسی پرایمر پی وی سی و سیمان پی وی سی برای چسباندن تمام قطعات به هم بخرید.

گاتر خروجی را چگونه می توان گسترش داد؟

نصب لوله زهکشی کار ساده‌ای است که هر صاحب خانه می‌تواند از عهده آن برآید. معمولاً در سه مرحله انجام می شود:

  • حفر ترانشه
  • لوله گذاری
  • پرکردن با خاک
تمیز نگهداشتن گاتر

چگونه در 10 مرحله گاتر خروجی را گسترش دهید؟


مرحله 1: ترانچ را بچینید

از یک ریسمان و پایه های 1×2 برای پهن کردن سنگر استفاده کنید. در فاصله 4 فوتی از خانه و مستقیماً در جلوی هر یک از انشعاب‌ها، دو چوب بکوبید. پایه‌های دیگر را با فاصله 8 فوت از هم در بین قرار دهید. ریسمان را به خروجی پایین ببندید، سپس آن را دراز کنید و دور تمام پایه‌ها بکشید.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن downspout_02_0.webp است

مرحله 2: خط ترانچ را علامت بزنید


از یک قوطی در امتداد لوله آرد یا گچ بپاشید تا خط مورد نظر گودال را مشخص کنید. لوله را بردارید و مقوا را در امتداد لبه خط سفید قرار دهید.

نکته:

تنها راه تضمین شده برای جلوگیری از یخ زدگی لوله، دفن آن در زیر خط یخ زدگی است که در بیشتر مناطق کمربند برفی بین 32 تا 48 اینچ متغیر است. حفر یک ترانشه عمیق تنها زمانی عملی است که انتهای لوله به یک چاه خشک تخلیه شود یا به یک خط تخلیه موجود متصل شود.

مرحله3: گودال را حفر کنید.


شروع به حفر گودال و ریختن خاک روی مقوا کنید. این ترفندی است که می‌تواند باعث شود بعداً پس‌ از پر کردن خیلی راحت‌تر انجام شود. ترانشه باید حداقل 6 اینچ عرض داشته باشد و شیب کمی به پایین داشته باشد (1 تا 2 اینچ به ازای هر طول لوله) تا آب از دهانه‌های ‌پایین تخلیه شود. ادامه دهید تا گودال را کامل کنید. بسته به طول ترانشه و مهم تر از آن نوع خاک، حفر ترانشه با بیل می‌تواند از نسبتاً آسان تا غیرممکن باشد. برای نصب، یک ترانشه به طول 70 فوت را با دست از میان خاک سنگی حفر کردیم، کاری که سه آخر هفته طول کشید. یک جایگزین سریعتر و آسانتر برای حفاری دستی، اجاره یک دستگاه ترانشه برداری یا استخدام اپراتور بیل مکانیکی است. کار متوسط معمولاً در کمتر از دو ساعت انجام می شود. برای به حداقل رساندن آسیب به منظره، از اپراتور بخواهید از یک سطل ترانشه 12 اینچی استفاده کند. عمق ترانشه باید حداقل 10 اینچ باشد، اما توجه داشته باشید که در مناطق با هوای سرد، لوله گاهی اوقات با یخ در دوره‌های بارش شدید مسدود می‌شود. این وضعیت اغلب زمانی رخ می دهد که دمای هوا در طول روز ملایم است اما در شب به زیر صفر می رسد.

مرحله 4: طول لوله و اتصالات را بچینید


تمام طول لوله‌ها و اتصالات را در کنار ترانشه قرار دهید تا مطمئن شوید که تمام قطعات لازم را دارید. یک آداپتور خروجی را در یک کوپلینگ کاهنده 3×4 اینچی فشار دهید و آن را به انتهای پایین خروجی فرو ببرید.

مرحله 5: استارتر زانو را نصب کنید


یک زانو لوله 90 درجه را در سنگر درست زیر کوپلینگ قرار دهید و فاصله بین دو اتصالات را اندازه بگیرید. یک قطعه لوله را برش دهید تا با اره دستی، اره برقی یا 12 اینچی مطابقت داشته باشد. اره میتر برقی دو سطح جفت را با پرایمر بنفش سواب بزنید، سپس سیمان را روی همان سطوح بمالید و بلافاصله لوله را روی زانو فشار دهید. کمی آن ها را بچرخانید، سپس آن ها را نگه دارید. سیمان فقط در چند ثانیه خشک می شود.

مرحله 6: آداپتور و کاهش دهنده را وارد کنید


پس از لغزش آداپتور بر روی لوله خروجی، آداپتور و مجموعه کاهنده را به آرامی وارد لوله بیرون زده از زانو کنید.

سپس به سمت پایین ترانشه تا پیچ اول ادامه دهید، در یک زانو 90 درجه دراز بکشید و طولی از لوله را برش دهید تا بین آن و مجموعه در خروجی پایین قرار گیرد. قطعات را به هم بچسبانید، سپس با یک سطح بررسی کنید تا مطمئن شوید که لوله کمی شیب دارد.

گاتر هوم کرفت

مرحله 7: نصب را ادامه دهید


به نصب لوله ها در امتداد ترانشه ادامه دهید تا به دومین فوران برسید. برای اتصال بخش های لوله از کوپلینگ های استاندارد استفاده کنید.

مرحله 8: نصب گاتر خروجی دوم را شروع کنید


یک مجموعه آداپتور و کاهنده دیگر برای خروجی دوم ایجاد کنید. این بار یک T-fitting بهداشتی را به انتهای لوله و انتهای دیگر ترانشه آن بچسبانید. مطمئن شوید که آرنج منحنی T-fitting به سمت «پایین دست» باشد. سپس لوله زهکشی را از اولین خروجی به فیتینگ T بهداشتی بچسبانید.

مرحله 9: پایان نصب لوله


به اجرای لوله از فیتینگ T در امتداد ترانشه ادامه دهید. مجدداً از کوپلینگ برای اتصال طول لوله به یکدیگر استفاده کنید.

مرحله 10: کار را تمام کنید و تکمیل کنید


اگر می‌خواهید لوله‌های انعطاف‌پذیر را اجرا کنید، ابتدا یک کوپلینگ کاهنده 3×4 اینچی را به انتهای لوله صلب در ترانشه بچسبانید. سپس، لوله انعطاف پذیر را روی کاهنده بلغزانید و آن را با یک گیره لوله فولادی ضد زنگ محکم کنید.

در انتهای سنگر، یک حفره کم عمق و عریض (تقریباً 16 اینچ عمق x 36 اینچ) حفر کنید و آن را با سنگ های مسطح یا یک لایه شن 4 اینچی بپوشانید. انتهای لوله را روی این بستر سنگی قرار دهید و آن را با سنگ های بیشتری یا چند اینچ شن بپوشانید.

ناودان گاتر روکش مشکی

نکته پایانی:

در مرحله 3، تکه‌های پهن مقوا را در کنار گودال پیشنهادی قرار می دهید. کار را با پر کردن گودال ها، با استفاده از یک بیلنگ باغچه برای کشیدن خاک از روی مقوا و داخل سنگر به پایان برسانید.

سوالات متداول

چرا نیاز به اضافه کردن گاتر خروجی دارید؟

اگر باران یا برف ذوب شده از پشت بام به اندازه کافی از خانه دور نشود، در مقابل دیوار پایه جمع می‌شود و به زیر زمین یا فضای داخل خانه شما نفوذ می‌کند. یکی از راه‌های مطمئن برای جلوگیری از چنین مشکلات مربوط به آب و گاتر، اتصال دهانه‌های خروجی گاتر به یک سری لوله‌های فاضلابی که دفن شده است و به دور از خانه منتهی می‌شوند.

برای گاتر خروجی به چه چیزی نیاز داریم؟

همراه با لوله زهکشی، شما به مجموعه‌ای از زانویی PVC، اتصالات T، کوپلینگ‌ها، آداپتورها و سایر اتصالات تخصصی نیاز دارید که به شما امکان می‌دهد بخش‌های لوله را به هم متصل کنید.

گاتر خروجی را چگونه گسترش می توان گسترش داد؟

نصب لوله زهکشی کار ساده‌ای است که هر صاحب خانه می‌تواند از عهده آن برآید. معمولاً در سه مرحله انجام می شود:
حفر ترانشه
لوله گذاری
پرکردن با خاک

برای جلوگیری از یخ زدگی لوله خروجی گاتر باید چه کرد؟

رای جلوگیری از یخ زدگی لوله، دفن آن در زیر خط یخ زدگی است که در بیشتر مناطق کمربند برفی بین 32 تا 48 اینچ متغیر است. حفر یک ترانشه عمیق تنها زمانی عملی است که انتهای لوله به یک چاه خشک تخلیه شود یا به یک خط تخلیه موجود متصل شود.

برای پر کردن گودال چه باید کرد؟

تکه‌های پهن مقوا را در کنار گودال پیشنهادی قرار می دهید. کار را با پر کردن گودال ها، با استفاده از یک بیلنگ باغچه برای کشیدن خاک از روی مقوا و داخل سنگر به پایان برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید